Blog

ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΟΣ ΥΠΝΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΜΑΞΙΛΑΡΙ

Posted On Ιανουάριος 18, 2017 at 11:01 πμ by / No Comments

Δεν υπάρχει καλύτερο πράγμα να ξυπνάς ξεκούραστος και γεμάτος ενέργεια! Ο βραδινός ύπνος ξεκουράζει τον άνθρωπο όταν είναι άνετος και γίνεται σε ιδανικές συνθήκες.  Όμως ξεκούραστος ύπνος σημαίνει και κατάλληλο μαξιλάρι. Το μαξιλάρι καθώς και το στρώμα που χρησιμοποιούμε παίζουν καθοριστικό ρόλο για έναν καλό ύπνο.

Το μαξιλάρι πρέπει να είναι έτσι φτιαγμένο, για να υποχωρεί άμεσα σε κάθε νέα θέση του κοιμώμενου, έτσι ώστε το κεφάλι και ο αυχένας να είναι πάντα στη σωστή θέση, καθώς και σε μαλακή και αναπαυτική επιφάνεια. Δεν μπορούμε να μιλάμε για αποδοτικό ύπνο, εάν το μαξιλάρι και το στρώμα που χρησιμοποιούμε αποτυγχάνει να στηρίξει σωστά τα διάφορα τμήματα του σώματος, κυρίως τη σπονδυλική στήλη και τον αυχένα.

Η κακή στάση του αυχένα στη διάρκεια του ύπνου προκαλεί ροχαλητό, κεφαλαλγίες, πόνους στον αυχένα, στην ωμοπλάτη και στα άνω άκρα, μουδιάσματα άνω άκρων, δυσκαμψία αυχένα και ώμου κυρίως μετά τον ύπνο. Το σωστό μαξιλάρι υποστηρίζει και προστατεύει τον αυχένα, βοηθά τη μείωση του πρωινού αυχενικού πόνου και καλυτερεύει την ποιότητα του ύπνου. Μετά από έναν καλό ύπνο ο άνθρωπος μπορεί να ξεκινήσει τη μέρα του ευχάριστα!

Τώρα ας δούμε από κοντά μερικές πληροφορίες για τη σωστή στάση του ύπνου…!

Ο μέσος όρος του βραδινού ύπνου  είναι 8 (οκτώ) ώρες. Ο μέσος όρος των κινήσεων κατά τη διάρκεια του ύπνου είναι 60. Αν όμως ο ύπνος είναι άνετος και σε ιδανικές συνθήκες (μαξιλάρι, στρώμα), αυτές μειώνονται σε 18 με 20, άρα ξεκουραζόμαστε καλύτερα. Η κάθε άρθρωση του σώματος είναι φτιαγμένη να κινείται σε ένα συγκεκριμένο τόξο-εύρος κίνησης, που χαρακτηρίζεται από τις δύο ακραίες θέσεις και μία θέση, συνήθως ανάμεσα στις ακραίες, που ονομάζεται ουδέτερη θέση. Η ουδέτερη θέση των αρθρώσεων είναι συνήθως και η πιο άνετη, το ιδανικό περιβάλλον για ξεκούραση, χαλάρωση, επούλωση, η θέση της ηρεμίας.

Οι  ακραίες θέσεις είναι διαθέσιμες να χρησιμοποιούνται λιγότερο συχνά όταν έχουμε ανάγκη να κινηθούμε γρήγορα ή αργά, όχι όμως να παραμείνουμε σ’ αυτές για πολλή ώρα. Στις ακραίες θέσεις της άρθρωσης ένα σημαντικό ποσοστό του χόνδρου της αρθρικής επιφάνειας συμπιέζεται, ο αρθρικός θύλακας παραμορφώνεται και οι σύνδεσμοι διατείνονται. Εάν ο χρόνος παραμονής σ’ αυτές είναι μεγάλος τότε συμβαίνει και τραυματισμός.

Στη διάρκεια του ύπνου οι αρθρώσεις της σπονδυλικής στήλης και των άκρων πρέπει να είναι σε θέση ηρεμίας -στην ουδέτερη θέση- γιατί είναι το ιδανικότερο περιβάλλον για τους μύες να χαλαρώσουν, τους αποφορτισμένους μεσοσπονδύλιους δίσκους να ενυδατωθούν και να τραφούν από τους σπονδύλους και τα καινούργια κύτταρα να αντικαταστήσουν τα παλιά. Γι αυτό ακριβώς τον λόγο κοιμόμαστε, για να ανανεωθεί το σώμα μας και εμείς πρέπει να το βοηθήσουμε με έναν καλό και ξεκούραστο ύπνο.

Το πιο σημαντικό για τη θέση του ύπνου είναι ότι δεν πρέπει να είμαστε στην ίδια θέση για μεγάλες περιόδους. Θα πρέπει να αλλάζουμε σε πλάγια και ύπτια θέση, αλλά πάντα σε ουδέτερη θέση, με τον κορμό και τα άκρα να υποστηρίζονται από σωστό στρώμα και μαξιλάρι. Σηκωνόμαστε ανάλαφροι και γεμάτοι ενέργεια μετά από έναν τέτοιο καλό ύπνο. Το μαξιλάρι θα πρέπει να εξατομικεύεται στο κάθε άτομο ξεχωριστά. Για παράδειγμα το ύψος του θα πρέπει να είναι ανάλογο με τις διαστάσεις του αυχένα – ώμου του κοιμώμενου, καθώς θα πρέπει να προσφέρει το ιδανικό ύψος τόσο στην ύπτια, όσο και στην πλάγια θέση, ώστε ο αυχένας να βρίσκεται στη θέση «ηρεμίας» σε οποιαδήποτε στάση απ’ αυτές.

Επιπλέον, το ιδανικό μαξιλάρι θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να εμποδίζει την κάμψη του ώμου άνω των 90 μοιρών, όταν ο κοιμώμενος βρίσκεται σε πλάγια θέση, διότι από 110 μοίρες και άνω πολύ σημαντικοί τένοντες συνθλίβονται και τραυματίζονται. Παράλληλα, το ύψος του μαξιλαριού μπορεί να εμποδίσει την πλάγια κάμψη της σπονδυλικής στήλης, του αυχένα και της άνω θωρακικής μοίρας. Έτσι λοιπόν είναι βασικό, το μαξιλάρι στην πλάγια θέση να υποστηρίζει όλο το πρόσωπο και την κρόταφο-γναθική άρθρωση του ατόμου.

Στην ύπτια θέση, το μαξιλάρι θα πρέπει να προστατεύει τη φυσιολογική αυχενική λόρδωση, χωρίς να είναι ψηλότερο από το κανονικό και  να βάζει τον αυχένα σε κάμψη, διότι απ’ αυτό μπορεί να προκληθεί πονοκέφαλος, ζάλη, καθώς και μούδιασμα στο κεφάλι.

Η πρηνή θέση είναι η πιο βλαβερή στάση ύπνου, επειδή στην συγκεκριμένη στάση γίνεται αναγκαστική στροφή του αυχένα δεξιά ή αριστερά για την εξασφάλιση εισαγωγής και εξαγωγής του αέρα που αναπνέουμε. Αυτό σημαίνει ότι για όλη τη διάρκεια ο αυχένας βρίσκεται σε μία ακραία θέση. Οι αρθρικές επιφάνειες των σπονδυλικών αρθρώσεων (facet) που βρίσκονται προς τη μεριά της στροφής συνθλίβονται με τις ακόλουθες συνέπειες στον χόνδρο τους, τα ανοίγματα (σπονδυλικά τρήματα) που βρίσκονται στην ίδια πλευρά να έχουν το μικρότερο άνοιγμα για όσο διαρκεί αυτή η θέση. Το αποτέλεσμα είναι να πιέζονται οι αυχενικές ρίζες κυρίως των κατωτέρων αυχενικών σπονδύλων. Ως εκ τούτου μπορεί να προκληθεί χρόνιο αυχενικό σύνδρομο και ριζοπάθεια. Έτσι λοιπόν, το ιδανικό μαξιλάρι «εμποδίζει» το άτομο να κοιμάται σε πρηνή θέση και το «εκπαιδεύει» να κοιμάται στην σωστή θέση, ύπτια ή πλάγια.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες το κλειδί και το μυστικό για ένα ξεκούραστο ύπνο είναι η σωστή επιλογή του μαξιλαριού. Έρευνες έχουν δείξει ότι ένας καλός  ύπνος που αναπαύει και αποκαθιστά τη χαμένη ενέργεια της ημέρας, έχει καλύτερα αποτελέσματα και περισσότερη παραγωγική ημέρα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.

XΜεγάλη ζήτηση για αυτό το προϊόν! Ενδέχεται να εξαντληθεί σύντομα. Πρόλαβε το νούμερό σου κάνοντας παραγγελία τώρα.